юли 06, 2007

Целодневна детска градина на Женския пазар

Почти всичко от това, което ми е нужно в живота, това, което ме прави социална, мислеща, състрадателна, мека и усмихната, се припокрива с основните правила, които усвоих ( не без съпротива :)) в детската градина - Целодневна детска градина еди-кой си номер, на Женския пазар, вече я няма.
Беше в една стара къща, на 50-тина метра от нас, насред пазара, между чушки и домати, готини купи от глина, амбулантни търговци и една мила лелка, дето всеки ден ми подаряваше по един дъвчащ бонбон. Там, почти пред детската градина, един ден легнах на земята пред клетката на десетки ужасени пиленца и не станах докато същисаният търговец не извади едно от тях и не ми го подари за ужас на майка ми.:)
В последствие се оказа петел, който прекара юношеските си години вкъщи, на балкона, а по-късно бях принудена да го дам на баба ми и дядо ми.
Таааа, отплеснах се, ето част от правилата, за които започнах да пиша. Най-идиотското е че те се оказват някак напълно валидни независимо дали си на 5 или 55. И в този ред на мисли, лелките от детските градини се оказват едни основополагащи елементи в нашия живот:) Пак се отплеснах, сега правилата:


Не удряй хората!
Играй честно!
Оставяй играчките там, където си ги намерила!
Не взимай чужди играчки!
Извини се, ако си обидила някой!
Мий си ръцете преди и след ядене!
Изчервявай се!
Пази тайна!Не бъди издайническа плямпа!
Не влизай с дъвка вкъщи и не дъвчи по улиците!
Порисувай!
Попей!
Потанцувай!
Поиграй, научи нещо! Всеки ден по малко!
Спи следобед!
Не се изгърбвай!
Закуската е полезна!
Внимавай за коли на улицата!
Дръж за ръка този до теб и вървете плътно един до друг!
И рибките, и хамстерите, и бобеното зърно, което посади в чашата, умират. Ние също!
Най - важната дума е “Виж!”

Останалото, от рода на:

"Дръж си езика зад зъбите и не разказвай кой къде си срещнала без да те питат!"

"Звъни се по 3 пъти и ако не ти вдигнат телефона, затваряш!"

"Даващата ръка винаги е пълна"

"Ако имаш 2 лева, ги похарчи така, сякаш имаш 200!"

"Спестените пари са спестени удоволствия"

"Винаги сядай с кръстосани крака"

"Храни се със затворена уста и не говори глупости на масата!"

"Оставяй бакшиши и не се дръж като кмета на селото!"

.......и още подобни дължа на майка ми и на малкото важни мъже в живота ми.:)



Предизвикано от един текст на Робърт Фулам