август 06, 2007

Хора, пътища, автомобили

Аз съм от хората, които вярват в знаците. Вярвам, че животът е магистрала с безброй ленти и пътни знаци – указателни, задължителни, забранителни…За да си safe, за да не те блъснат и изкарат от мантинелата, просто трябва да внимаваш в знаците. Няма неочаквани неща – преди всеки опасен завой има “Внимание, опасен участък!”, което ти вади очите поне километър преди това. Почти през цялото време има надпис ЕXIT или просто “500 м. до На майка си в гъза” Понякога има знаци “Внимание, това ще боли!”, “Внимание, интересен човек!”, “Внимание, любов!”, “Внимание, говеда на пътя!” или просто “Гледай напред и не се разсейвай!”. Всичко зависи от това къде искаш да отидеш и какво искаш да ти се случи. А това, което ни наранява е резултат от “пренебрегване на опасностите на пътя”. Боли от несъобразена скорост и от шофиране в нетрезво състояние. Най-често обаче боли от липсата на дестинация.

Аз съм от хората, които не вярват в случайностите. Случайни срещи и хора няма! Всичко се случва в точното време, на точното място и си има точно определена роля в живота ти. Другото е въпрос на концентрация. Веднъж един приятел ми каза, че добрият шофьор е 10% съобразена скорост и 90% оглеждане. Когато в огледалото видиш в далечината запалени фарове в крайна лява лента, то едва ли това е трактор. Не, не е! По-вероятно е да е бърза, спортна кола, управлявана от някой ненормалник. Даваш десен мигач, правиш му път и го оставяш да стигне 15 минути преди теб или въобще да не стигне. Толкова е просто!

Добър шофьор съм и се старая да гледам знаците. Понякога това ми носи болка, а понякога изненадващо печеля. В общи линии “минавам на по-ниска предавка”, спирам, любопитно оглеждам “случайностите” и чак тогава ги сграбчвам. А Те пък пък изненадващо понякога се оказват интересни и вкусни.

Гледайте знаците! Всеки човек, когото срещате, още от самото начало крещи какъв е и какво може или не може да ви направи. Останалото е Вашият избор!