октомври 29, 2007

10

Кои са моментите, които правят живота ни сладък, горчив, тъжен или пълен? Това са минутите, простичките неща, които ни се случват сутрин между леглото и душа, на светофара, вечер с близките ни или в голямото ни меко легло. Това е животът ни и от малките неща в него зависи какъв вкус ще има той. А те са контролируеми до едно. Ако бъдем достатъчно пунктуални, можем да ги вкараме в такъв сладък порядък, че битът ни да е пълен с малки чудеса. Някои от “битовизмите” всъщност могат да бъдат и големите акценти, на които се крепи настроението ни, излъчването ни. Да живее животът!
Ето моите 10!:)

1. Привечер вкъщи, звучи весела музика, а аз се гримирам и се въртя пред огледалото – ще излизам с момичетата. Предвкусвам забавната вечер и сладките разговори. Викам такси и чакам със слушалката на рамото си да ми кажат “номера на колата”, докато слагам парфюм на китките си.
2. Рано сутрин. Апартаментът е утихнал. Измъквам се на пръсти от спалнята. Дълъг, блажен душ. Моето си, лично време. Правя два малки сандвича с филийки от черен хляб, масло и нещо вкусно отгоре. Взимам единия в салфетка, а другия оставям пред огледалото до документите на колата му.
3. Празният "лист", който постепенно се пълни с черни редове от думи. Нанизани като мъниста. Слабите ми ръце, които се движат по клавиатурата в пълна тишина, под директната команда на сърцето ми. Този магически процес е единственото свещенодействие, което познавам. Единственото, което някога въобще съм усещала. Единственото, което си мисля, че умея. Това са часовете в живота ми, в които съм се чувствала най-жива и дишаща.
4. Началото на всеки разговор и чашата, сложена на бяла салфетка, с която по-късно ще попия червилото си. Моментите, в които усещам как човекът срещу мен се разтваря и се потапяме в нещата, в очите си и в думите.
5. Вечерята, малката маса за двама, на която говорим “за нас”, “ за пътуването” и се смеем. Понякога се цупя, после ми минава. Бутонът за нагряване на седалките в неговата кола и спорът за климатика, който трябва да издуха запотените стъкла.
6. Нощта преди пътуване, хаосът и паниката, които ме плашат и гъделичкат. Страхът ми от летене и безразборното гладене на ненужни дрехи. Усещането за нещо ново, което ме плаши, навиването на часовника и въртенето на възглавницата. Адреналинът на ранният чекинг на летището, приятелите ни и шегите за багажа.
7. Готвенето. От фурната мирише вкусно. Умряла съм от глад и крада парченца от месото, уж да го опитам. Тайно вадя от хладилника изстудяващия се таратор и го опитвам десетина пъти. Ммммм!
8. Красивата опаковка със слонче на любимия ми шоколад. Станиолът, който отварям бързо и не изпускам от поглед, докато не остане празен.
9. Шофирането по софийските улици, комфортните седалки на колата ми, хубавата музика и парното. Удоволствието да шофираш по потник, когато навън е 0 градуса. Кууп, Депеш и Роби под нощните светлини на София.

Мисля, че 9 е ОК като число, пък и се поуморих….
Току що разбрах, че Koop ще бъдат в България на 14 ноември!!! Ето това е моята 10-та позиция. Тези, които са ги чували, знаят защо се радвам толкова. “Здравей, любов моя, става ми студено на този остров…Сега търся теб или някой като теб…”