октомври 02, 2007

В какво се превръщат мечтите ни?

Днес едни коментари под "Обувките - магии за щастие" ме наведоха на една мисъл:
“В какво се превръщат мечтите ни?”

Преди много, много години, когато бях малка, си фантазирах за “бъдещото ми гадже”, бях му измислила име, разигравах си цели ситуации в главата как идва от една точно определена страна и как аз му се дразня точно на този факт – че е живял там. В интерес на истината тази фантазия продължи доста дълго, докато …Не щеш ли станах на 24 и го срещнах случайно, с абсолютно същото име, преди няколко години завърнал се от точно тази същата омразна за мене далечна страна. За което му се дразня и до ден днешен. И ако това не е вербална магия, не знам…

Наскоро с Бибата се ровехме в един стар голям тефтер, който едно време играеше ролята на този блог, и открихме един текст. Бях написала “мечтаната си картичка от екзотично място”. Съдържаше простички изречения, които хората пишат по картичките - кратка информация за това как се чувствам с човека до себе си, какво правя всеки ден и какво е времето “там”. Прочетох го на глас, а Бибата се облещи и каза - “Еми ето го, ти сега живееш точно така!!!” Замислих се и да! – Ако сега ми се наложеше да напиша картичка от някоя от почивките си, текстът би изглеждал почти по същия начин…
Та така – всичко е в главите ни и ни се случва това, което си пожелаем. Важното е след това, когато някоя сутрин то вземе, че се материализира в живота ни, да имаме очи да го видим.

Преди години, когато ходех с Бибата на йога, всеки път се вторачвах в един надпис на стената:

“Внимавай в мислите си,
защото се превръщат в дела.
Внимавай в делата си,
защото се превръщат в навици.
Внимавай в навиците си,
защото се превръщат в характер.
Внимавай в характера си,
защото се превръща в съдба.”

В това се превръщат мечтите ни – в съдба!