ноември 28, 2007

Какви деца отглеждаме...

Какво слънце! Ярко и остро. Като бръснач. И моето пухено, ескимоско яке. Точно навреме. Излизаш и леденият въздух влиза директно в дробовете ти. Най-накрая ми е зимно. Може да не вали сняг, това ми е достатъчно. Само за кучетата ми е жал. Давам само на тях. Всеки ден им приготвям храна, а той им я носи всяка сутрин. Сковали са им по една дървена къща, вързани са и кой знае как ги хранят. Сърцето ми се къса. Ужасна съм. Не се притеснявам за бездомните хора, за онези боси и голи циганета, а за кучетата. Безсърдечна съм. Наскоро покрай случка с мои приятели открих, че съм станала ужасно дебелокожа. Не се впечатлявам от ситуации, в които нормалните хора ще се почувстват най-малкото неловко, защото това е “нередно”, “неморално”, “лицемерно”…Нямам такива притеснения. Свидетел съм на разни човешки тайни и колкото по-пикантни, толкова повече им се радвам. Никаква съвест. Заставам с високо вдигната брадичка и лъжа безсрамно, докато те гледам в очите. Станала съм яростна, по-силна и малко по-твърда от преди. И най-важното безсрамна. Безсрамна. Това е думата. Не толкова мръсница. Мръсница никога не съм била. Или по-точно не винаги…Но безсрамна – да! Има ужасно много любов в сърцето ми, има кръв, има нежност, има хъс…и много безсрамие. Не умея да ги раздавам, ако някой ги иска, му се налага да си ги взима насила. Защото съм и егоист. Отчайващ егоист – на емоции, на думи, на жестове. Ще те погаля много рядко, почти няма да те гушкам. Ще съм пестелива на похвали…,но ще съм щедра на загатвания, на измъквания. Хлъзгава жена съм. Имаш ли здрави ръце? Ловки? Умеещи ръце…надарен ли си? Ловец ли си? Търпелив ли си? Защото аз съм търпелива. И съм ловец. От тези с капаните, от тези, дето чакат на пусия, от тези, които се спотайват по тревите. Хитра съм понякога. А вечер на възглавницата преди да заспя се превръщам в онова малко момиченце, което слагаше столове пред дънерите на дърветата и им говореше с часове. Баба ми и дядо ми тогава с основание се притесняваха за внучката си. Внучката им, която обожават, внучката им – хитрата, егоистът, безсрамната…Малкото, странно момиченце на опашки, което отгледаха с любов. Какви деца отглеждаме...