декември 27, 2007

Коледата е вредна

Знаех си, че няма да издържа. Ще седна пред компютъра, ще си свърша работата и после ще седна да пиша без предварителна идея.

Не обичам “романтични филми”, леко ми се гади като станат прекалени. Но! Има някои филми като Нотинг Хил, в които сценаристите, които са писали диалозите, са си свършили работата и по Коледа удрят в десетката. Изключваме сладникавата рамка, нереалистичната предсказуема фабула…Но диалозите! Дали защото напоследък съм мека и чувствителна, дали от вечерния Бейлис и мекото канапе..., но имаше диалози, които ме хванаха за гърлото. Простички, обикновени, лигави и леко мелодраматични...Коледата е вредна. Имаше моменти по време на филма,точно тези със “случването”, които ме хващаха и стискаха диафрагмата ми. Сълзи по възглавницата на дивана. Хвана ме срам, че плача на тая лиготия, но не можах да се спра. А мъжкото присъствие до мен се смееше: ”Тези, ако не се праснат скоро, ще сменя канала.” Него Коледата не го лови изглежда. Дали заради Джулия Робъртс, която отново играеше Ана, като онази Ана в Closer…Диалози, идеални за флирт. И то флирт само с определени хора. Малко хора.

Спомних си разговорите в Closer…много по-добри, които ме държаха за гърлото по същия начин. Тогава се взирах напред в киното и се откривах в онази Ана, и се ядосвах на себе си, и ми ставаше любопитно, и смешно… Опитвах се да раздам около себе си ролите от филма и се усмихвах на детските си фантазии. Не плаках тогава, защото имах усещането, че май ми се случва…или, защото не беше по Коледа.

Снощи, обаче, плаках. Коледата е вредна. Докато филмът не свърши по възможно най-глупавия начин. Успокоих дишането си. Измиване на лицето пред огледалото: “Ано, съвсем откачи!” и усмивка. Заспах спокойна и немислеща за нещата. Нещата, неосъществените… Загубените флиртове и разходки, предстоящите и тези, на които се надявам.

Празниците ни размекват, цялата тази организирана лигня по магазините и по телевизията. И зелето със свинско дава отражения, сигурна съм. И цялото организирано до минути “бездействие”, и неорганизираното пиянство…Коледата е вредна. За чувствителните жени като мен, за възприятията, за тъжните, самотните, за разлюбените, за болните и изоставените…Вредна е за зъбите на децата, за джоба ми и за холестерола на възрастните…

Откъде започнах, къде стигнах…А исках да напиша какви хубави неща са минали през главата ми снощи, докато съм плакала на дивана…